SR27 Na vrchol Pálenice

Prírodné rezervácie | Mapy | Mapa | Popis | Fotogaléria
Chodníky a cyklotrasy | Webkamery | Výlety do okolia
Klikacia mapa s turistickými chodníkamiDetailná turistická mapa 1:50000

Poloha: Volovské vrchy (západ).
    Východiskový bod: Teplička, zastávka SAD, zastávka ŽSR, parkovisko.
    Cieľový bod: Teplička, zastávka SAD, zastávka ŽSR, parkovisko.
    Časový rozvrh: Teplička - Gretla 2h 30“ - sedlo Grajnár 1h 15“ - Pálenica 1h 30“ - Hnilčík-Mraznica 1h 00“ - Hnilčík 0h 15“ - Seliská 0h 45“ - Labková 0h 15“ - Bindt 0h 15“ - Teplička 1h 00“

Spolu: 8 hodín 45 minút
    Prevýšenie: 675 m
    Mapa: Volovské vrchy - Krompachy, mierka 1 : 50 000 (list 125), VKÚ, a.s., Harmanec.
    Sprievodca: Slovenský raj - Južný Spiš, edícia S batohom po Slovensku, Dajama, Bratislava.

Náročnosť: Náročná a pomerne dlhá túra. Väčšinou prechádza po lesných cestách. Orientácia je vďaka dobrému značkovaniu jednoduchá.

Základná trasa: Trasa vedie menej navštevovanou časťou Volovských vrchov. Ponúka náročný, avšak krajinársky príťažlivý a pokojný výlet. Výnimkou je úsek medzi Gretlou a sedlom Grajnár, kde dochádza k dotyku s hlavnou cestou.
    Začneme v obci Teplička a od železničnej stanice (440 m) pôjdeme po modrej značke juhozápadným smerom. Čaká nás dlhý úsek vedúci dolinou potoka Teplický Brusník, ktorý zdoláme po úzkej asfaltovej ceste väčšinou cez les. Prejdeme popri bývalých banských objektoch a pokračujeme po lesnej ceste. V závere absolvujeme strmšie stúpanie na hlavnú cestu k rázcestiu Gretla (828 m).
    Vydáme sa po modrej značke, po ktorej prejdeme popri ceste ku krížu, za ktorým odbočíme doľava a dolu. Pretneme hornú časť obce Hnilčík a vrátime sa na lesnú cestu, po ktorej vystúpime najprv strmšie, neskôr pohodlnejšie do sedla Grajnár (1023 m).
    Zo sedla pokračujeme po žltej značke (8744). Prejdeme cez hlavnú cestu do lesa a vydáme sa po žlto značkovanom chodníku, ktorý v prvej časti vedie spolu so zelenou farbou. Neskôr pôjdeme pohodlne po lesnej ceste so žltým značkovaním. Vystúpime striedavo cez les a lúky, až kým neprídeme na vrch Pálenica (1115 m), najvyšší bod na trase.
    Únavu z dlhého výstupu z údolia Hornádu na vrchol Pálenice zmierni prekrásny kruhový výhľad na panorámu hornatej časti Volovských vrchov. Z Pálenice pokračujeme strmším zostupom cez lúky a les do lyžiarskeho strediska Hnilčík-Mraznica. Zostúpime do úzkej doliny Železného potoka, odkiaľ pôjdeme krátko dolu po asfaltovej ceste k rázcestiu Hnilčík (635 m).
    V prípade potreby si môžeme oddýchnuť a občerstviť sa v obci Hnilčík. Po prestávke pokračujeme po žlto značkovanej ceste (8744), ktorá od sútoku potokov stúpa na otvorený lúčnatý hrebeň k rázcestiu Seliská (740 m). Odbočíme doľava a onedlho sa ocitneme na rázcestí Labková (720 m). Z rázcestia odbočíme doprava po zelenej značke (5750) a Hnileckými vrchmi a cez starú banícku osadu Bindt (670 m) sa vrátime späť severným smerom.
    Po zostupe do osady Bindt pokračujeme zvlneným terénom cez les. V závere trasy prejdeme cez pekné lúky do cieľového bodu trasy - obce Teplička.

Spiš | Gemer | Liptov | Horehronie | Slovenský raj | Vysoké Tatry | Nízke Tatry | Západné Tatry | Belianske Tatry | Veľká Fatra | Chočské vrchy
Pieniny | Spišský hrad | Chrám sv.Jakuba | hrad Ľubovňa | Krásna Hôrka | AquaCity | Bešeňová | Tatralandia | Vrbov | Vyšné Ružbachy