SR25 Na Babinú

Prírodné rezervácie | Mapy | Mapa | Popis | Fotogaléria
Chodníky a cyklotrasy | Webkamery | Výlety do okolia
Klikacia mapa s turistickými chodníkamiDetailná turistická mapa 1:50000

Poloha: Volovské vrchy (západ).
    Východiskový bod: Mlynky, zastávka SAD, zastávka ŽSR, parkovisko.
    Cieľový bod: Mlynky, zastávka SAD, zastávka ŽSR, parkovisko.
    Časový rozvrh: Mlynky - Rakovec 0h 15“ - Dobšinský vrch 0h 45“ - Smrečinka 2h 15“ - Babiná 0h 45“ - Sykavka 1h 15“ - Rakovec 0h 45“ - Mlynky 0h 15“

Spolu: 6 hodín 15 minút
    Prevýšenie: 588 m
    Mapa: Slovenský raj, mierka 1 : 50 000 (list 124), VKÚ, a.s., Harmanec.
    Sprievodca: Slovenský raj - Južný Spiš, edícia S batohom po Slovensku, Dajama, Bratislava.

Náročnosť: Stredne náročná okružná túra. Namáhavejšie je najmä dlhé stúpanie z osady Rakovec na vrch Babiná. Trasa vedie po lesných cestách a chodníkoch. Na úseku Smrečinka - Babiná - Sykavka má menej výrazné značkovanie, čo si vyžaduje zvýšenú pozornosť. Ostatná časť trasy je vďaka dobrému značkovaniu orientačne jednoduchá.

Základná trasa: V úvode trasa vystupuje na hrebeň oddeľujúci regióny Spiš a Gemer. Po hrebeni pokračuje pekným prostredím lesov a lúk s výhľadmi do širokého okolia. Neskôr zdoláva rozložitý zalesnený vrchol Babinej. Jej záver tvorí zostup a prechod časťou výraznej Hnileckej doliny.
    Trasa sa začína neďaleko kostola v obci Mlynky (745 m) pri rázcestí Mlynky-Havrania Dolina (739 m). Vyberieme sa po zelenej turistickej značke (5728) južným smerom. Krátko pôjdeme popri hlavnej ceste, z ktorej neskôr odbočíme doprava na úzku asfaltovú cestu vedúcu do osady Rakovec. Prídeme k rázcestiu Mlynky-Rakovec a pokračujeme cez podjazd po zelenej značke.
    Za podjazdom odbočíme doprava a po úzkej lesnej ceste vyjdeme z osady Rakovec. Čaká nás dlhé stúpanie polootvoreným terénom do sedla Dobšinský vrch (898 m), z ktorého sa otvárajú nádherné výhľady na južnú časť Spiša a severný Gemer.
    Zo sedla pokračujeme doľava po červeno značkovanej Ceste hrdinov SNP (0901, E8). Zvlneným terénom vystúpime po hrebeni Volovských vrchov, pričom väčšinou pôjdeme cez les, rúbaniská a lúky s peknými výhľadmi do okolia. Na rázcestí v sedle Smrečinka (1225 m) odbočíme doľava a pokračujeme po žltej značke (8746) severným smerom. Miernym výstupom sa dostaneme na vrch Smrečinka (1266 m), neskôr vystúpime na vrch Babiná (1278 m), ktorý je najvyšším bodom na trase.
    Čaká nás strmší zostup lesnými cestami a chodníkmi. V jeho strednej časti absolvujeme krátky traverz doprava po úzkej asfaltovej ceste, z ktorej o chvíľu odbočíme doľava. Zídeme dolu a popri potoku prejdeme do osady Sykavka (690 m), ktorá je súčasťou obce Mlynky.
    Odbočíme doľava a po pohodlnej žlto značkovanej úzkej asfaltovej ceste sa popri rieke Hnilec dostaneme do osady Rakovec.
    Pokračujeme popri železničnej trati. Od osady Rakovec pôjdeme krátko po zelenej značke (podobne ako na začiatku výletu), až kým neprídeme do cieľového bodu trasy v obci Mlynky.

Spiš | Gemer | Liptov | Horehronie | Slovenský raj | Vysoké Tatry | Nízke Tatry | Západné Tatry | Belianske Tatry | Veľká Fatra | Chočské vrchy
Pieniny | Spišský hrad | Chrám sv.Jakuba | hrad Ľubovňa | Krásna Hôrka | AquaCity | Bešeňová | Tatralandia | Vrbov | Vyšné Ružbachy