CY02 Dedinky - Dobšiná - Čuntava - Dedinky

Dĺžka: 40 km
    Prevýšenie: 1020 m
    Náročnosť: stredne ťažká
    Mapa: Slovenský raj, mierka 1 : 50 000 (list 124), VKÚ, a.s., Harmanec.

Popis trasy: Túra nie je náročná na orientáciu. Je potrebné sa orientovať pomocou mapy. Nebezpečné úseky sú najmä po jazde cestou I. triedy a v lesných zjazdoch okolo „Honzovskéko“.
    Túru začni v ATC Dedinky (0 km; 795 m.n.m.) po asfaltovej ceste až na korunu hrádze vodnej nádrže Palcmanská maša (1,5 km; 795 m.n.m.). Po prechode hrádze zaboč vľavo a prejdi popod železnicu na štátnu cestu. Niekoľkými serpentínami sa dostaneš až na Dobšinský kopec (3,5 km; 860 m.n.m.).
    Z Dobšinského kopca Ťa čaká dlhý a krásny zjazd po ceste I. triedy číslo 67 do mestečka Dobšiná (11,5 km; 468 m.n.m.). Dobšiná je zároveň najnižším miestom túry.
    Na križovatke cesty číslo 67 zaboč vpravo a sleduj žltú značku asi 1 km v meste. Na konci mestečka značka odbočí vpravo, ty však pokračuj po asfaltovej ceste smer Vyšný Hámor (14 km; 510 m.n.m.), Vyšná Maša (15,5 km; 540 m.n.m.) stálym miernym stúpaním. Pokračuj po spevnenej vozovke popri Dobšinskom potoku za stále prudšieho stúpania, až k horárni Čuntava (23,5 km; 1100 m.n.m.). Tu je možnosť oddychu, v prameni sa nachádza pitná voda.
    Pokračuj ďalej po modrej značke asi 500 m. Prídeš na križovatku značiek modrej a červenej (24 km, 1124,6 m.n.m.). Ďalej ťa bude po odbočení doprava, viesť červená značka. Cesta vedie už po nespevnenom povrchu, chvíľu hore, chvíľu dole. Po ceste je niekoľko prameňov a senník. Vľavo odbočí žltá značka do Samuelovej doliny. Tú si nevšímaj máš pre sebou posledný stupák na Honzovské (28 km, 1171,9 m.n.m.).
    Z vrcholu stále pokračuj po červenej značke zjazdom dolu. Kvalita cesty sa postupne zlepšuje, až nakoniec prejde v asfaltku. Pri mohyle (34,5 km; 840 m.n.m.) sa opäť napojíš na cestu I. triedy číslo 67. Miernym stúpaním dôjdeš až na Dobšinský Kopec (36 km; 860 m.n.m.).
    Ďalej pokračuj už po známej ceste až do osady Dedinky (40 km, 795 m.n.m.).